۱۳۸۷ آبان ۲, پنجشنبه

مروری بر برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی

تلویزیون فارسی بی بی سی بزودی شروع به کار می کند. این شبکه در ابتدا، هفت روز هفته، از ساعت پنج بعد از ظهر تا ساعت یک بامداد به وقت ایران برنامه پخش خواهد کرد.
این برنامه ها از طریق آنتن ماهواره ای یا تلویزیون کابلی در خاورمیان، ایران، افغانستان و تاجیکستان قابل دیدن است. اطلاعاتی درباره برنامه های مختلف تلویزیون فارسی بی بی سی را در زیر بخوانید:

امروزی ها
برنامه ای هفتگی برای بینندگان جوان. در این برنامه مسائل جوانان و موضوعات مورد توجه آنها را از دیدگاه خودشان بررسی می کنیم. انعکاس نظرها درباره موضوع های مطرح شده و پخش تصاویر و کلیپ های ویدیویی ارسالی بینندگان هم یکی از بخش های اصلی این برنامهخواهد بود.

کوک
برنامه ای هفتگی درباره دنیای موسیقی. شامل مرور رویدادهای جالب در این عرصه و پخش تازه ترین موزیک ویدیوهای روز از بخشهای گوناگون این برنامه است. با خواننده ها و نوازنده های معروف و همچنین نوپای ایرانی، افغان، و تاجیک گفتگو می کنیم و اجراهایشان را می شنویم. جدول پرطرفدارترین ترانه های هفته را هم معرفی می کنیم.

کلیک
برنامه ای هفتگی درباره جدیدترین اختراعات و نو آوری ها در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات، معرفی وب سایت های جدید و جالب همراه با بررسی ابزارهای نوین زندگی.

به عبارت دیگر
برنامه ای هفتگی که هر بار در آن با یک شخصیت سرشناس از کشورهای فارسی زبان و جهان گفتگو می شود و سوال های دشواری پیش روی آن ها قرار می گیرد. و همچنین زندگی و فعالیتهای حرفه ای هنرمندان و چهره های سرشناس و محبوب به تصویر کشیده می شود.

ورزش ۷

برنامه ای هفتگی درباره تازه ترین رویدادهای ورزشی ایران و جهان.

نوبت شما
نوبت شما، فرصتی برای شماست تا نظرات و دیدگاه هایتان را بیان کنید. نوبت شما، پنجاه دقیقه گپ و گفتگو میان شما، بینندگان برنامه، است که پنج روز هفته پخش می شود. ما همچنین با مردم از طریق وب کم صحبت می کنیم، با دوربین به خیابان ها می رویم تا ببینیم مردم عادی چه فکر می کنند و از شما می خواهیم تا فیلم ها و تصاویر خود را به سایت ما ارسال کنید.

تماشا
برنامه ای هفتگی درباره دنیای فرهنگ و هنر. در این برنامه با هنرمندان گفتگو می کنیم و به معرفی تازه ترین آثار در عرصه های مختلف هنری می پردازیم.
کات
این برنامه ماهانه به بررسی فیلمهای جدید و گفتگو با کارگردانان، بازیگران و دیگر دست اندرکاران دنیای سینما می پردازد.
خبرنگاران
برنامه ای هفتگی شامل مجموعه ای از بهترین گزارش های تهیه شده توسط خبرنگاران بی بی سی.

آپارات
برنامه ای هفتگی که در آن آثار مستند سازان ایرانی، افغان و تاجیک به نمایش در می آید و نقد و بررسی می شود.

خبر
خبر، بخش مهمی از برنامه های روزانه تلویزیون فارسی بی بی سی است. در این برنامه از رویدادهای پیچیده جهان تصویری روشن و ساده داده می شود و همچنین تاثیر این رویدادها بر زندگی روزمره مردم بررسی می شود. مخاطبان تلویزیون بی بی سی فارسی می توانند دراین برنامه ها شرکت کنند و درباره موضوعات مختلف نظر بدهند. (منبع: BBC)

۱ نظر:

ناشناس گفت...

اول اینکه منبعتون رو برای این خبر بگید
دوم بهزاد بلور تو کدوم برنامه هست؟